souran bushi


Ahoj, zdraví vás Terka... Slíbila jsem, že napíšu taky něco, u čeho Kristýna nebyla, tak jsem se rozhodla se s vámi podělit o zkušenost s tradičním japonským tancem zvaným Souran bushi. Pochází původně z Hokkaidó a byl to tanec tamních rybářů.
Dnes se ho často učí děti na základce a tak ho aspoň zběžně každý zná. Z toho by se dalo usuzovat na nejaký prostý dětský taneček, ale opak je pravdou! Když jsem to viděla poprvé, vůbec jsem si nedovadla představit, že bych něco takového mohla někdy zvládnout... dřepy, skoky, otačky, úplná divočina...
Ale jelikož mám ráda výzvy, pustila jsem se do toho. Na naší škole, jak se v Japonsku na každou správnou "prestyžní" školu sluší, se koná každoročně školní festival, na kterém mimo jiné také vystupují různé školní dramatické skupiny. Jak asi správně tušíte, jednou z nich bylo letos i tančení Souran bushi. Asi dvacet se nás zhostilo tohoto úkolu předvádět mládí před rozzářenými babičkami a dědečky, dávnými absolventy...
Na celé akci nebyl ale zajímavý jen tanec, ale i přátelství, která se takto mezi námi vytvořila a krásná atmosféra společného snažení studentů v různých koutů světa. Ikdyž musím přiznat, že naprostou většinu tvořili Japonci, Korejci a Číňani. Evropští studenti jsou zde nejenže v menšině, ale jsou myslím i méně aktivní.
Každopádně jsme si všichni užili společnou dřinu a ikyž s chybičkami, rozzářili jsme tváře našich senpaiů. kteří už mají mládí hezkou řádku let za sebou:)

Komentáře

Oblíbené příspěvky